“De korte communicatielijn maakt het verschil” - Mylène

Sleeven
Cellofaneren

De cosmeticaproducten en eau de parfums die Mylène verkoopt, worden verzegeld door een speciale plastic folie. 

Voor dat proces van cellofaneren en voor het sleeven van hun producten, doet Mylène al meer dan 12 jaar beroep op ons team. Filip Meersman, operationeel directeur bij Mylène, en Petra Van Bel, kwaliteitscoördinator, vertellen over de samenwerking.

home-party-mylene-kaliber-maatwerk-referentie.jpeg

Testimonial

Hoe klanten ons ervaren

“Met Kaliber hebben we een vrij korte communicatielijn. Hebben we een vraag? Dan bellen we naar de dienst kwaliteit en worden we snel geholpen. En het werkt ook omgekeerd. Als zij op logistiek vlak tegen iets aan botsen, weten we dat meteen. Ze denken mee en komen regelmatig zelf met een oplossing.”

mylene-logo-kleur.jpeg

Filip Meersman

Operationeel directeur bij Mylène

Betaalbare Belgische cosmetica van topkwaliteit

Mylène bestaat bijna 60 jaar. Het bedrijf ontwikkelt, produceert en verkoopt ultra zuivere en betaalbare cosmetica producten, maar produceert ook voor andere merken. 

De specifieke manier van verkopen, hoofdzakelijk via home parties, is misschien wel het grootste verschil met andere cosmetica-aanbieders.

mylene-kaliber-spf-30-sunscreen-cream-100829.jpeg

Nood aan machines en knowhow bracht Mylène bij Kaliber

“We schakelen de hulp van Kaliber in voor zowel onze eigen producten als die van de andere merken waarvoor we werken. Het cellofaneren van eau de parfums en het sleeven van producten zijn zaken die Kaliber op zich neemt, want wij hebben die knowhow en de technische machines niet in huis”, vertelt Filip.

Cellofaneren en sleeven, wat is dat precies?

Cellofaneren

Parfum en cosmeticaproducten zitten vaak verwikkeld in een mooi doosje. Wanneer je het product in de winkel koopt, zit er ook nog een plastic folie rond. Dit garandeert consumenten dat het een nieuw, ongeopend product is. Dat proces van de plastic folie rond de verpakking doen, noemen we bij Kaliber cellofaneren.
 

Ontdek meer over cellofaneren

Sleeven

Bij sleeven wordt er een folie rechtstreeks om het flesje gedaan. Het is een manier om je commerciële boodschap op je product te plaatsen en het is een alternatief voor etiketteren of bedrukken. 

Sleeven is een proces van verwarmen en krimpen, waardoor de folie zowel onderaan als bovenaan mooi aansluit en 100% de vorm van het product behoudt.
 

Ontdek meer over sleeven

kaliber-eersteklas-maatwerk-dsf0891.jpeg

Techniciteit van sleeven vraagt om ultra nauwkeurig precisiewerk

“De folie krimpt bij het verwarmingsproces, dus het is heel belangrijk dat dat goed en nauwkeurig gebeurt voor een mooi resultaat. Het moet zowel bovenaan als onderaan mooi aansluiten zonder dat de tekst op de folie verplaatst. Technisch is dat een uitdaging”, vertelt Filip.

“Een deel van onze zonnegamma is afgewerkt met een sleeve. En daar hebben we heel bewust voor gekozen”, gaat Petra verder. 

“Omdat deze producten olie bevatten, kunnen we niet zomaar met een etiket werken, want dan wordt dat vuil bij gebruik. We hebben dus grondig nagedacht over de afwerking om een mooi eindproduct te krijgen en te behouden. Bovendien kan je met sleeven op heel korte tijd iets heel funky creëren. Je kan namelijk een witte fles een andere kleur geven. Terwijl je met een etiket altijd een witte zone hebt.”

Voldoende testruns voor het beste resultaat

Telkens wanneer Mylène nieuwe producten uitbrengt, zitten we samen. “We gaan na of het haalbaar is om dit product te voorzien van een sleeve”, vertelt Filip. “In een testrun zegt Kaliber dan waar we qua design op moeten letten. Zorgen dat het logo niet te veel naar links of naar rechts staat, bijvoorbeeld. Ze geven tips om het eindresultaat zo mooi mogelijk te krijgen.”

bpf6484-2.jpg

Daar maakt Kaliber het verschil

Flexibiliteit, kwaliteit en knowhow

“De flexibiliteit en knowhow die ze hebben om het project zo goed mogelijk te laten verlopen, zijn opmerkzaam. Ze denken met ons mee en dat vinden we heel belangrijk”, zegt Petra.

“Bij Kaliber is alles bespreekbaar en willen ze ook echt graag kwaliteit leveren. Als er zaken zijn die ze nog niet gedaan hebben, wordt er uitgebreid onderzoek gedaan en voldoende testruns georganiseerd. Ze gaan geen uitdaging uit de weg. Kaliber moet daarom zeker niet onderdoen voor arbeiders of medewerkers in het standaard circuit.”

“Ze zijn er ook heel goed in om ervoor te zorgen dat al hun medewerkers de kwaliteitsinstructies begrijpen, door te werken met creatieve pictogrammen. Zo zijn we er zeker van dat de hoge eisen die onze sector vooropstelt, worden gevolgd. Ook het feit dat zij allerlei kwaliteitscertificaten hebben, biedt ons de zekerheid dat onze producten veilig terugkomen”, aldus Petra.

“Stel dat je niet zou weten dat Kaliber een maatwerkbedrijf is, dan zou je ‘t niet merken.”

Hartelijke ontvangst en professioneel werk

“Als we langsgaan, zijn de mensen altijd vriendelijk. Ze zijn daar allemaal heel gelukkig. We hebben ook telefonisch al met verschillende mensen contact gehad en dat gaat allemaal even vlot.“

Kaliber is tot slot enorm professioneel. Als je niet zou weten dat Kaliber een maatwerkbedrijf is, zou je ‘t ook niet merken. Onlangs kregen we van hen een telefoonlijst toegestuurd met een overzicht van wie we waarvoor kunnen bellen. Dat is een leuke, spontane extra, dat doen reguliere bedrijven niet”, sluit Petra af.

bpf6233.jpg

Vraag het aan Dirk!

Ook werk voor Kaliber?

Bel naar 014 28 27 87 en vertel alles over je uitdaging aan Dirk Mertens, onze goedlachse salesmanager. Even later zit er een Kaliber voorstel te pronken in je mailbox.

Bel Dirk even op

Trotse samenwerkingen

Hoe klanten onze samenwerking ervaren.