Gepubliceerd op 16 mei 2022

Imagoswitch voor Kaliber na 50+ jaar

Dankzij een interne groei en heel wat high-tech investeringen, is Kaliber afgelopen jaren gegroeid tot meer dan een maatwerkbedrijf. Hiermee wil de Herentalse kmo zich 100% profileren als betrouwbare logistieke partner. CEO Wim Dewindt licht toe waarom Kaliber toe is aan een imagoswitch die veel diepgaander is dan een nieuwe naam of logo.

kaliber-eersteklas-maatwerk-dsf0949.jpeg

Kaliber, één van de grootste werkgevers van Herentals

Wim Dewindt stelt Kaliber voor als een bedrijf onder de bedrijven. Eentje die gekend is omwille van de duurzame aanpak en het inclusieve medewerkersbeleid. “Met 265 werknemers zijn we één van de grotere werkgevers van de stad Herentals. Een ware referentie in de Kempen die bovendien ook aandacht heeft voor de kwetsbare groepen in onze samenleving”, aldus Dewindt.

Wat doet Kaliber precies?

“Het Kaliber handelsmerk is kwalitatief handwerk. Dat gaat van verpakken en herverpakken tot de montage van producten en uitgebreid logistiek werk. Het unieke aan ons verhaal? We proberen hiermee ook de kwetsbare groepen in de samenleving tewerk te stellen. Want nog te vaak krijgen deze groepen geen kansen in de economie. Alsof mensen met autisme, een angststoornis, een moeilijk psychosociaal verleden of mensen met een handicap geen talenten hebben. Integendeel.”

“Het zijn vaak super gedreven personen met een buitengewone focus die langdurig repetitief handwerk uitvoeren, mét behoud van de kwaliteit. En ze doen dat elke dag met een glimlach. Dat vind je niet snel. Net daarom doet Kaliber het vaak beter dan de klassieke bedrijven. Met de juiste begeleiding en ingezet op de juiste job, zijn deze mensen altijd een meerwaarde voor het bedrijf. Dat mag geweten zijn”, zegt Dewindt vastberaden.

Wat houdt de imagoswitch in?

“Zij die denken dat ze de Zuidkempische Werkplaatsen nog kennen van vroeger, vergissen zich. We zijn van een heel ander kaliber. Daarom staan we hier met open armen, om iedereen ter plekke te tonen wat we voor hen kunnen betekenen. Want we doen veel meer dan wat mensen denken”, vertelt Dewindt.

“We gaan dus niet voor een nieuwe naam of logo, maar willen diepgaander een switch maken, meerbepaald in de communicatie rond onze dienstverlening. Daarvoor gaan we heel strategisch te werk. Alle externe communicatie verloopt nu heel doordacht. Dat merk je bijvoorbeeld aan onze nieuwe website."

Hoe maken jullie de groeiplannen waar?

“De voorbije jaren hebben we een grote sprong vooruit gemaakt. We hebben ingezet op extra arbeidskrachten, opleidingen voor onze medewerkers en een extra vestiging. Maar ook nieuwe, high-end infrastructuur en de digitalisering van heel wat processen zijn recente realisaties.”

“Zelfs qua activiteiten zijn we gegroeid. Zo doen we nu ook Knoopwerk, een duurzame bouwactiviteit, en hebben we onze voedingsactiviteit uitgebreid met onverpakte voedingswaren. Dit maakt dat we nu een volledige integrale dienstverlening kunnen aanbieden met telkens een onberispelijke kwaliteit. Daarmee is Kaliber een volwaardig deel van de economie.”

“We nodigen iedereen uit een kijkje te nemen op onze vernieuwde website. Daar vind je een uitgebreid overzicht van al onze diensten”, sluit Dewindt af.

bpf6233.jpg

Vraag het aan Dirk!

Ook werk voor Kaliber?

Bel naar 014 28 27 87 en vertel alles over je uitdaging aan Dirk Mertens, onze goedlachse salesmanager. Even later zit er een Kaliber voorstel te pronken in je mailbox.

Bel Dirk even op

Quotes van onze klanten